Kuhinan blogi

4.  Älä tavoittele pikavoittoja

Kirjoittanut Tekir Oy | 28.2.2017 14:26

Sisältömarkkinointi ei ole taikajuomien keittämistä eikä nopeiden taktisten kampanjoiden rakentamista. Sisältömarkkinoinnilla luodaan suhdetta ja rakennetaan vuorovaikutusta asiakkaan kanssa.

Ja se on ihan oikeasti aika yksinkertaista:

TUOTA SISÄLTÖÄ, JOKA KIINNOSTAA ASIAKKAITASI

Palaan myöhemmissä luvuissa siihen, miten kiinnostava sisältö syntyy ja miten sitä rakennetaan, mutta ensin täytyy ajatella hetki mitä olemme tekemässä.

Yksi tapa ajatella sisältömarkkinointia on ajatella sitä välineiden kautta. Ja vielä notkeampi tapa ajatella sisältömarkkinointia on miettiä sitä vanhan ja uuden maailman välineiden kautta. Näin:

VANHAN MAAILMAN TYÖKALUT                   UUDEN MAAILMAN TYÖKALUT

* Asiakaslehti                                             * Sosiaalinen media

* Tapahtumat                           * Verkkosivut

* Kasvokkain myynti                          * Blogit

* Hakukoneoptimointi

 

Yhteisöjen rakentamisen viisi vinkkiä:

  1. Mieti kanavavalinnat tarkkaan

Blogi ilman jakelua on kuin metsässä humiseva tuuli – melko tarpeeton. Joku viisas kirjoittikin taannoin, että blogin tekemisestä vain 30 prosenttia on kirjoittamista, loput 70 on sisällön jakelua.

  1. Ota asiantuntijuus haltuun

Kuka puhuu toimialasi tapahtumista sosiaalisessa mediassa tai kiinnostavissa blogeissa? Kuka on alasi kuningas? Voisitko se olla sinä?

  1. Brändää itsesi tai kaverisi

Yritys on lähtökohtaisesti hajuton ja mauton, ihmiset eivät. Voisitko sinä olla yrityksesi keulakuva, lipunkantaja? Tsekkaa Jounin Kaupan omistaja Sampo Kaulanen, jos et usko, että henkilöitymisellä on merkitystä.

  1. Älä unohda vuorovaikutusta

Sisältömarkkinoinnissa on se hienous tai huonous, että asiakkaan/lukijan/loppukäyttäjän kanssa joutuu väkisinkin olemaan tekemisissä. Blogi ilman kommentointimahdollisuutta ei ole kunnollinen blogi ja Facebook-statuksesi on olemassa vasta kun joku kommentoi, tykkää tai jakaa sitä.

 

Lue sarjan seuraavat osat:

5. Ole visuaalinen

6. Resurssit

7. Näin ostat sisältöjä

8. Mittaaminen

9. Ajattele kuin asiakas

Sarjan aiemmat osat:

1. Mihin sisältöjä ja sisältömarkkinointia tarvitaan?

2. Tee suunnitelma sisällöllesi

3. Sisältösi ei kiinnosta ketään

4. Älä tavoittele pikavoittoja