Kuhinan blogi

9. Ajattele kuin asiakas!

Kirjoittanut Tekir Oy | 21.2.2017 16:29

Miten asiakkaasi ajattelee? Miten kuluttajatuotetta etsivä ihminen päätyy juuri sinun sivullesi tai verkkokauppaan? Välillä on hyvä hypätä asiakkaan saappaisiin ja miettiä asiaa todella yksinkertaisesti.

Miten ajatellaan kuin asiakas? Kysy asiakkaalta! Ja jos asiakasta ei ole lähipiirissä, pyydä kadunmiestä, vaimoa tai vaikka lastasi sanomaan kymmenen asiaa, joilla ryhtyisi googlettelemaan sinun firmaasi, tuotetta, organisaatiota tai palvelua. Voit myös keksiä sanat itse.

Kirjoita tämän jälkeen sanat yksitellen Googleen ja poimi talteen hakuosumien viisi parhaiten täsmäävää osumaa.

Toista tämä kaikkien kymmenen sanan kohdalla.

Nyt sinulla on käsissäsi 50 sisältöideaa, aihiota, jotka Googlen mukaan ovat parhaimpia sisältöjä kyseisillä hakusanoilla. Seuraavaksi mietit teidän tapanne tuottaa vastaavaa sisältöä. Jos ykkösenä on Hesarin artikkeli 10 suosituimmasta retkirepusta ja kakkosena Kaksplussan keskustelu parhaasta retkirepusta, kenties retkireppuja myyvän verkkokauppasi kannattaisi niin ikään tarjoilla asiakkaalle tietoja markkinoiden parhaista retkirepuista. Ja rehellisesti, sisältömarkkinoinnissa kotiinpäin vetäminen ei kannata. Jos reppusi ei ole markkinoiden paras, älä väitä niin.

Yksinkertaista, mutta toimivaa. Ajan kanssa sinunkin sisältösi nousee ehkä hakutuloksien kärkeen. Kun yhdistetään hakukoneet ja sisällöt, puhumme oikeasti sisältömarkkinoinnista, jolla alkaa olla merkitystä toden teolla. Se, joka jyrää hakukoneissa, jyrää myös kaupanteossa.