Saimme syyskuun alussa mielenkiintoisen yhteydenottopyynnön rakennusliike SRV:ltä. Tekir on tehnyt SRV:n kanssa töitä jo vuosia ja Kuhinan kanssa vastasimme SRV:n 30-vuotisjuhlien tapahtumasomesta.

Tällä kertaa tehtävänanto liittyi Suvilahdessa järjestettävään Horisonttisauna-tapahtumaan. Mainostoimisto Bob the Robot oli konseptoinut SRV:lle viikon kestävän tempauksen, joka aikana Suvilahteen tuotava nosturi nostaisi saunojat 100 metrin korkeuteen. Tempauksen tarkoituksena oli demonstroida Kalasataman Rediin nousevan Majakka-asuinkerrostalon yhteissaunojen korkeutta.

Rakensimme SRV:lle konseptin, joka piti sisällään artikkelituotantoa, vaikuttajamarkkinointia, sosiaalisen median ylläpitoa sekä rocktähti Stingin kutsumisen saunaan. Alla lyhyt kooste siitä, mitä teimme ja miten onnistuimme.

Artikkelituotanto

Tekir Kuhina ideoi yhdessä asiakkaan kanssa SRV:n sisäisiin kanaviin artikkeliaiheita, joista neljä
ideaa päätyi suunnittelusta toteutukseen. Kuhina vastasi valikoituneiden aiheiden tarkemmasta ideoinnista, haastatteluista, kirjoituksesta ja SRV:n kommenttikierroksen jälkeen artikkelien viimeistelystä.

Syys–lokakuun aikana SRV:n sivuilla julkaistiin seuraavat artikkelit:

  • Horisonttisaunan saunojan haastattelu
  • Artikkeli REDIn syksyn tapahtumista
  • Pohjolan kiinnostavin kaupunginosa -artikkeli, jossa haastattelussa hop on hop off -turistibussiyrityksen varatoimitusjohtaja
  • Tulevaisuuden kauppakeskus -artikkeli, jossa haastattelussa Kauppakeskusyhdistyksen toiminnanjohtaja

 

Sosiaalisen median ylläpito

Hoidimme tapahtuman aikana SRV:n sosiaalisen median kanavia yhteistyössä asiakkaan sisällöntuotantotiimin kanssa. Teimme muun muassa Facebook Livevideoita, Instagram-päivityksiä, Facebook-päivityksiä ja Twitter-nostoja sekä SRV:n että Redin eri kanaviin. Näissä kanavissa ei perinteisten sosiaalisen median postausten osalta käytetty lainkaan mainoseuroja, joten tulokset ovat orgaanisia:

Facebook Livet

19066 tavoitettu
5300 näyttökertaa

Facebook postaukset

33943 tavoitettu

Videoiden näyttökerrat

3055

 

Vaikuttajamarkkinointi

Osana Horisonttisaunan someviestintää kutsuimme paikalle eturivin suomalaisia tubevaikuttajia. Kuhinan kutsusta paikalle saunomaan tuli Roni Back (tuolloin 290 000 tilaajaa YouTubessa), Karoliina Tuominen (tuolloin 22 000 tilaajaa YouTubessa, 70 000 Instagram-seuraajaa), MiskaMH (tuolloin 113 000 tilaajaa YouTubessa) sekä Sita Salminen (tuolloin 87 000 tilaajaa). Lisäksi nosturisaunassa kävi myöhemmin samalla viikolla sketsiryhmä Blokess (tuolloin 119 000 seuraajaa Instagramissa).

Tubettajien saunavideot keräsivät yhteensä noin 300 000 näyttökertaa

Instagramissa Miskan kuvalle kertyi yhteensä 8354 tykkäystä.

Instagramin ja YouTuben lisäksi lähes kaikki paikalla olleet vaikuttajat tuottivat Snapchat-palvelussa sisältöä saunasta kymmenille tuhansille seuraajille.

https://www.instagram.com/p/BZmF2KujF-A/?taken-by=miskamh

Sting saunaan

Hieman villimpi idea Horisonttisaunan ympärille syntyi, kun huomasimme, että legendaarinen rokkari Sting sattui keikkailemaan Helsingissä samaan aikaan, kun Horisonttisauna nousi Kalasatamaan. Syntyi ajatus Stingin kutsumisesta saunaan.

Näin saunaprojekti eteni:

Lähetimme Stingille ja hänen pojalleen Joe Sumnerille viestin 24. syyskuuta:


Tviitti keräsi 2600 näyttökertaa, 15 uudelleentviittausta ja 29 tykkäystä.

Tämän lisäksi projektiin kuului saunakamojen toimittaminen tai ainakin toimittamisen yritys miehen hotellille
sekä päivystystä hotellin edessä.

Teimme myös kaksi videota:

Ensimmäisessä yritimme tavoittaa Stingiä hotellilta:



(1400 näyttökertaa)

 

Toisessa teimme haikean päätösvideon kampanjalle tyhjässä saunassa:


(846 näyttökertaa)


Vaikka Stingiä ei tällä kertaa saatukaan saunaan, saimme silti mukavasti somenäkyvyyttä ja ennen kaikkea uutta tekemistä SRV:lle.

Lisätiedot ja tiedustelut: ville@kuhina.fi