
Kuvittele olevasi juhlissa, joissa on kymmenen oman alasi huippuyrityksen edustajaa. Kolme näistä kymmenestä edustajasta kantaa ranteessaan turkoosia ranneketta. Tällä rannekkeella he pääsevät puhumaan ulos parvekkeelle, josta on näkymä 10 000 ihmisen yleisölle. Tuntuuko turkoosi ranneke houkuttelevalta?
Hyvä, jos tuntuu. Sillä se on aivan sinun ulottuvillasi. Sosiaalinen media ei ole paikka vain harvoille ja valituille, vaan se on jokaiselle ja erityisesti myös yrityksille. Some kaipaa ja siellä on edelleen tilaa monien alojen yrityksille, asiantuntijoille ja yritysjohtajille.
VAHDI REVIIRIÄSI
Tekirin neuvonantajana toimiva, entinen Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri sanoo, että somesta pois jättäytyminen on iso riski. Etenkin Sauri kyseenalaistaa, onko johtajalla varaa jäädä nykyaikana pois sosiaalisesta mediasta. Et varmaankaan halua olla passiivinen sivustaseuraaja, kun somekeskustelun aiheena on oman yrityksesi ydinosaamiseen liittyvä väittely, josta kukaan ei oikeastaan kuitenkaan tunnu tietävän mitään.
MITÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA SITTEN OIKEIN TEHDÄÄN?
- Keskustellaan ja tuodaan omia näkökulmia esiin
- Rakennetaan työnantajamielikuvaa
- Luodaan verkostoja, tutustutaan ihmisiin
- Vauhditetaan myyntiä
Kaikkea samaa, mitä työelämässä muutenkin, mutta yleisön edessä ja monipuolisemmin kuin vain oman verkoston kesken. Somessa ollaan myös ennen kaikkea omalla äänellä ja omalla tekemisellä. Yrityksen somenäkyvyys ei synny itsestään tai valtamedian voimin, vaan se syntyy oma-aloitteisesti itse tekemällä.
HALUATKO SIIS OMAN TURKOOSIN RANNEKKEESI?
Some ei ole kansalaistaito, vaan opittava taito siinä missä esimerkiksi uiminen. Kukaan ei ole kuin kala vedessä Twitterin alkumetreillä tai tiedä mihin kaikkeen LinkedIn taipuukaan. Anna siis Kuhinan auttaa ja tule meidän somevalmennuksiimme toukokuussa!
Valmennuksien teemat:
💎 Somen perusvalmennus 9.5.
💎 Asiantuntijan henkilöbrändäys 16.5.
💎 LinkedIn-myyntivalmennus 23.5
💎 Somemainonnan tehovalmennus 28.5.