Koulu takana, elämä edessä. Tuoreet ylioppilaat ja ammattiin valmistuvat juhlistavat 1. kesäkuuta kesän ja loppuelämän alkamista. Mikä olisikaan iloisempi ja tunteita herättävämpi aihe? Valio toivotti viime vuonna yksinkertaisella, mutta hellyttävällä kuvalla onnet kaikille kesälaitumille kirmaaville. Ajankohtaisuus on valttia, ja yksinkertainenkin onnittelujulkaisu voi kerätä todella korkean sitoutuneisuuden!
Vaikka ajankohtaisuus on tärkeää, ei markkinoinnissa kuitenkaan aina tarvitse ammentaa aiheita nykyhetkestä. Kiinnostavaa voi olla myös tunteiden herättäminen vanhoilla muistoilla. Backstreet Boys konsertoi 5. kesäkuuta Hartwall Arenalla, ja lyömme vetoa, että tässä maassa asuu muutama entinen ja miksei nykyinenkin intohimoinen bäkkärifani. Nämä fani eivät varmasti ei empisi hetkeäkään, jos yrityksenne järjestäisi Facebookissa keikkalippujen arvonnan.
Kun kiireisestä ja tapahtumantäyteisestä kesäkuun alusta on selviydytty, on taas aika muistuttaa kansaa kesämökin maisemiin rauhoittumisesta. Sillä onko olemassa ajankohtaa, jota Suomi rakastaisi enemmän kuin juhannusta, tuota pyhää keskikesän juhlaa?
Juhannus tarjoaa myös mahtavan tilaisuuden toteuttaa jotakin kekseliäämpää sosiaalisen median puolella, sillä valitettavasti kyllä, ihmisillä on aikaa olla juhannuksenakin kännyköiden äärellä. Parin vuoden takainen Elisan mainoskampanja Snapchat-filterin avulla keräsi yli miljoona katselukertaa ja kehitti varmasti brändimielikuvaa paremmin kuin vain perinteinen hyvän juhannuksen toivotus olisi tehnyt.
Kesäkuun 30. päivänä vietetään kansainvälistä sosiaalisen median päivää. Olisiko tässä oikea ajankohta yrityksenne somekanavien kehittämiselle? Aiheena voisivat olla esimerkiksi työntekijöiden ideat yrityksenne sosiaaliseen median sisällöiksi – tai strategisemmasta näkökulmasta pohdinta siitä, mitä yrityksenne sosiaaliselta medialta oikein tavoittelee.
Ilmiökalenteri-blogisarja luotaa ajankohtaisia ilmiöitä markkinointiviestinnän vinkkelistä. Itse Ilmiökalenteri on kerran kvartaalissa ilmestyvä työkalu sinulle, joka kaipaat tukea ja ideoita suunnitelmalliseen sisällöntuotantoon. Tilaa Ilmiökalenteri tästä!
Tiedätkö sen tunteen, kun tuotat sisältöä verkkoon ja someen, mutta kukaan ei reagoi? Me haluamme tukea sinua matkalla sitouttavan (yritys)sisällön mestariksi – tutustu tästä Hyvän Sisällön Oppaaseen.