Kuhinan blogi

Ilmiökalenteri: syyskuun tärpit

Kirjoittanut Isa Kaipainen | 26.8.2019 14:44
Kesälomat on nyt lusittu ja syksyinen sää alkaa ottamaan otettaan kesän viimeisistä lämpimistä hetkistä. Sisällöntuottajalla voi olla sormi suussa: mistä nyt repiä sisältöä, kun päivät alkavat harmaantua ja pimentyä? Ei huolta, meillä on ideoita vaikka muille jakaa ja niin me myös teemme. Olkaa hyvät, kurkistetaanpa Ilmiökalenteriin syyskuun osalta!

PERJANTAI 13. PÄIVÄ

Kukapa nyt ei olisi edes hitusen taikauskoinen? Perjantai 13. päivä antaa huikean tilaisuuden muistuttaa työturvallisuudesta omia työntekijöitään pilke silmäkulmassa tai heittää huumoria epäonnistuneesta päivästä.
Perjantai 13. on myös oiva tapa tehdä ajankohtaista markkinointia, niin kuin Aku Ankka muutama vuosi sitten: printtilehdessä julkaisussa mainoksessa Aku Ankka on tikkaillaan kiivennyt sivun ylälaitaan viivaamaan yli numeron 13 ja toteaa samalla ”onnensa selkeästi nyt parantuneen”, mutta tikapuiden jalka on jo ehtinyt katkeamaan. Voi AKU!

ARCTIC INVITATIONAL

Syyskuun 14. päivä järjestetään Suomessa ensimmäistä kertaa kansainvälisesti merkittävä e-urheilutapahtuma Arctic Invitational. Kilpailussa mittelöi kolme kutsujoukkuetta sekä yksi suomalainen joukkue ja pääpalkintona on 100 000 euroa. Vaikka pääpotista puuttuu vielä pari nollaa ollakseen maailman isoimpien tapahtumien osalta niin tämä on hieno askel suomalaiselle e-urheilulle!

KANSAINVÄLINEN AUTOTON PÄIVÄ

Syyskuun 22. päivä ollaan ajankohtaisuuden äärellä, kun vietetään maailmanlaajuista autotonta päivää. Ilmastokriisi ja vastuullisuuden viestiminen eivät ole yrityksille leikin asia, mutta saa ilmastotekoihin mielestämme kannustaa myös kepeämmällä mielellä. Olisiko aika esimerkiksi haastaa organisaatiosi paatuneimmat autolla huristelijat bussilla tai pyörällä töihin ja ikuistaa kyseisen operaation kommentit yrityksenne someen? Tai kannustaa työntekijöitä jakaamaan omat kokemuksensa autottomasta valinnasta esimerkiksi LinkedInissä kuvien kera.


Ilmiökalenteri-blogisarja luotaa ajankohtaisia ilmiöitä markkinointiviestinnän vinkkelistä. Itse Ilmiökalenteri on kerran kvartaalissa ilmestyvä työkalu sinulle, joka kaipaat tukea ja ideoita suunnitelmalliseen sisällöntuotantoon.
Tilaa Ilmiökalenteri tästä!

 

HALUATKO TEHDÄ PAREMPAA SISÄLTÖÄ?

Tiedätkö sen tunteen, kun tuotat sisältöä verkkoon ja someen, mutta kukaan ei reagoi? Me haluamme tukea sinua matkalla sitouttavan (yritys)sisällön mestariksi – tutustu tästä Hyvän Sisällön Oppaaseen.