
Joko se kesä meni? Vastustamme kuuluisan laulun siteeraamista tässä, mutta onhan sitä tosiaan vielä jäljellä. Some alkaa heräillä lomakauden päätyttyä, vaikka sää vielä helliikin ja kaipuu lomalaitumille on kova. Mitäpä siis luvassa elokuussa?
Yleisurheilu osuu suomalaisten sydämeen
Klassikko aloittaa elokuun, nimittäin Kalevan kisat. Pitkä viikonloppu Lappeenrannassa tarjoaa jännitysnäytelmiä, jotka liikuttavat ihmismieliä tarjoten samalla oivan tarttumismahdollisuuden brändeille niin paikanpäällä kuin somessakin. Hyppää siis mukaan kannustusjoukkoihin 1.-4.8.
Tubecon tulee taas
Elokuun 16.-17. päivä Helsingin Messukeskus täyttyy taas tubekulttuuria elävistä ja hengittävistä nuorison edustajista. Tänä vuonna kattaus laajentuu TikTokin ja podcastien myötä, mutta erityistä huomiota kannattaa kiinnittää esportsin nousuun – Tubeconissa käydään Counter Striken SM-finaalit.
Ennen varsinaista Tubeconia järjestettävä perjantain ammattilaistapahtuma, Tubecon Industry Day, tarjoaa markkinoijille huikean katsauksen siihen, miten maailma on jo muuttunut ja mihin ollaan menossa. Tsekkaa TIDin tarkempi ohjelma täältä ja osta liput koodilla TEKIRX20, niin saat Kuhinan ystävä-alen!
Ilmasto puhuttaa
Ovatko vastuullisuusviestinnän joukkonne valmiina? Elokuun lopulla valtakunnallinen ilmastotapahtuma IlmastoAreena rakentuu Iihin luonnonkauniille Huilingin puistoalueelle. Luvassa on somesuhinaa, puhetta ja paasausta, mutta varsin painavaa asiaa. Jos vielä pohditte, miten brändinne tulisi ottaa kantaa (tai pitäisikö ylipäätään?) tällaisiin aiheisiin, otahan yhteyttä. Istutaan alas ja pohditaan yhdessä.
Ilmiökalenteri-blogisarja luotaa ajankohtaisia ilmiöitä markkinointiviestinnän vinkkelistä. Itse Ilmiökalenteri on kerran kvartaalissa ilmestyvä työkalu sinulle, joka kaipaat tukea ja ideoita suunnitelmalliseen sisällöntuotantoon. Tilaa Ilmiökalenteri tästä!
HALUATKO TEHDÄ PAREMPAA SISÄLTÖÄ?
Tiedätkö sen tunteen, kun tuotat sisältöä verkkoon ja someen, mutta kukaan ei reagoi? Me haluamme tukea sinua matkalla sitouttavan (yritys)sisällön mestariksi – tutustu tästä Hyvän Sisällön Oppaaseen.