
Moicculi!
Olen miettinyt paljon uutiskirjeen roolia vuonna 2017 ja yrittänyt pohtia hyvän uutiskirjeen anatomiaa. Tuntuu ainakin omalta kohdaltani siltä, että sähköpostiin väkisin tunkeutuva ostaostaosta-viesti ei ole hyvää markkinointia eikä toisaalta maailmoja syleilevät korulauseetkaan.
Haluaisin tarjoilla Kuhinan uutiskirjeessä sinulle ainakin pari ajankohtaista näkemystä somesta ja sisällöistä. Tässä kirjeessä myös vinkkaus uudesta Somejohtaja-podcastistamme sekä pari lausetta eilen pidetystä Miten somessa myydään -aamiaistilaisuudesta.
Tervetuloa mukaan!
Tammikuun top 3:
1. Musical.ly
Jos perheessäsi asuu teinejä nuorempia lapsia, tiedät jo mikä onMusical.ly. Muille lyhyesti: ota lempibiisisi ja tee siihen 15 sekunnin musiikkivideo. Musa soi taustalla ja voit itse liikutella huuliasi tai vaikkapa tanssia. Maailmalla 90 miljoonaa käyttäjää, Suomessakin suosituimmilla musicalisteilla jo pitkälti yli 150 000 seuraajaa. Iso ilmiö ja isot mahdollisuudet. Jos kohderyhmäsi on nuorta, kannattaa palvelu ottaa haltuun, nyt ehtii vielä ennen isoja massoja tekemään kivoja juttuja.
Lue Kuhinan blogikirjoitus Musical.lysta Suomessa.
2. Live tulee
Jos käytät edes viikoittain Facebookia, huomaat, että Livet ovat lisääntyneet. Tänä vuonna nähdään todellinen livevideoiden invaasio ja ne tulevat vielä lisääntymään. Nyt pärjää vielä heikkotasoisemmallakin videolla, mutta sisältö ratkaisee tässäkin.
3. Instagram = Ilmainen
Olen paasannut pitkän aikaa Instagram-mainonnan halpuudesta ja yllättynyt joka kerta. Sadantuhannen ihmisen tavoittaminen Instagramissa maksaa pari sataa euroa, tosin sitoutuminen julkaisuun on aina vähän niin ja näin. Eli jos teet kamppista, jossa huomio pitää saada halvalla mahdollisimman monille silmille, kokeile Instan mainosmahdollisuuksia.
Tehtiin podcast! Somejohtaja-podcastin ensimmäisessä jaksossa Tekir Kuhinan Ville Kormilainen ja Pia Pihlaja juttelevat sosiaalisesta mediasta Stora Enson Elina Seppälän kanssa. Elina Seppälä on erityisen aktiivinen Twitterissä ja vilahtaapa keskusteluissa myös Facebook, somekuplat ja se, miksi johtajan kannattaisi olla somessa.
Kuuntele podcast tästä
Järjestimme Kuhinan historian toisen aamiaistilaisuuden torstaina 26. tammikuuta. Paikalla oli nelisenkymmentä teemasta innostunutta. Kerroimme tilaisuudessa muun muassa sen, miten sosiaalisen myynnin kanssa pääsee alkuun. Jos teema kiinnostaa, laita viestiä, tulemme mielellämme kertomaan aiheesta lisää. Laita viestiä vaikka Villelle tästä.
Lataa tilaisuuden esitysmateriaali tästä
Seuraava uutiskirje suoraan sähköpostiisi? Onnistuu:
Lyhyestä virsi kaunis. Tilaa uutiskirje. Ei spämmätä.