Jo joutui armas aika, jolloin laitetaan viimein hanskat naulaan ja palataan sorvin ääreen vasta elokuussa. Yrityksen sosiaalisen median kanavia ei kuitenkaan kannata jättää roikkumaan oman onnensa nojaan kesäksi, joten tarjoamme ilmaiseksi seitsemän vinkkiä yrityksesi sosiaalisen median kesävirittämiseksi, jotta voit rauhassa painaa out of officea ennen jo klassiseksi muodostunutta ”lomille lomps” -tervehdystä töihin kärsimään jääville kollegoille.

1. Vetoa säähän aina kuin mahdollista

Suomen sää on niin hyvässä kuin pahassa loistava somepostausten aihe. Kokeile esimerkiksi seuraavaa lainausta:

”Vaikka sataa, niin ei haittaa! Sadepäivän tarjoavat loistavan syyn piipahtaa YRITYKSESI NIMI TÄHÄN tutustumaan uutuuksiin syksyä odotellessa.”

2. Muista etätyön mahdollisuudet!

Lomallakaan ei tarvitse irtaantua työelämästä, tietenkään. Tätä kannattaa korostaa aina kun mahdollista esimerkiksi seuraavalla postauksella:

YRITYKSESI NIMI TÄHÄN:n palveluilla voit tehdä töitä vaikka laiturinnokasta käsin.”

Kuvitukseksi sopii esimerkiksi ilmainen kuvapankkikuva tähän tyyliin:

3. Muista vähälumisuus!

Vanhat kunnon kaskut piristävät kesällä sosiaalisessa mediassa:

”Suomen kesä on lyhyt, mutta vähäluminen ja YRITYKSESI NIMI TÄHÄN tuotteemme sopivat tähän tarkoitukseen mainiosti!”

KUVITUSEHDOTUS:

4. Kesätyöntekijät – Kaksi päivitystä yhdellä iskulla

Sisältöä tarvitaan nykyisin sosiaalisessa mediassa paljon ja kesätyöntekijät tarjoavat siihen itse asiassa kaksi kärpästä yhdellä iskulla tähän tyyliin:

”Tervetuloa reippaat kesätyöntekijämme!” (KESÄN ALUSSA)

”Tervemenoa reippaat kesätyöntekijämme!” (KESÄN LOPUSSA)

MUISTA MYÖS GENEERINEN TYÖNTEKIJÄKUVA ILMAISESTA KUVAPANKISTA:

5. Älä unohda juhannusta!

Kesän kohokohta on tietysti juhannus ja tämä kannattaa pitää mielessä lähiviikkojen somepäivityksiä miettiessä. Tähänkin tarjoamme ilmaiseksi seuraavat päivitysehdotukset:

”Nyt Jussin viettoon!”

”Sauna kuumaksi ja toimisto kiinni. Vietämme juhannusta ja palaamme toimistolle heti juhannuksen jälkeen.”

KLASSINEN KUVAEHDOTUS:

6. Firman kesäpäivät haltuun!

Yrityksen sisäiset kesäpäivät kiinnostavat asiakasta takuuvarmasti. Firman sisäisistä juhlista saakin oivaa sisältöä yrityksen someen esimerkiksi seuraavanlaisen postauksen muotoon.

”Hieroimme strategiaamme kuntoon ihanan kesäbuffetin ja kylmän valkoviinin kanssa. Tietysti mahdutimme mukaan myös rennompaa tekemistä, kuten suppailua ja tietysti superihanien kollegoiden kanssa hupsuttelua. On meillä vaan niin hyvä meininki!”

MUISTA TUNNELMAKUVA:

7. Tarjoile kesäherkkuja myös asiakkaillesi!

Kun toimistolle ilmestyvät tuoreet mansikat ja uudet perunat, muista mainita näistä myös yrityksesi somessa:

”Ihanaa, nyt niitä vihdoin saa, tuoreita kotimaisia mansikoita! Muistathan myös että YRITYKSESI NIMI TÄHÄN tuotteemme ovat myös puhtaasti kotimaisia.”

KUVA- JA TARJOILUEHDOTUS:

BONUS: Muista myös poissaoloviesti

Kun vihdoin sammutat sorvin lomaa varten, muista myös sähköpostiisi poissaoloviesti, joka on mitä mainioin markkinointikanava. Kokeile esimerkiksi tätä ilmaista poissaoloviestiä:

”Sommoro senjoro! Meikämandoliino on nyt muuten rannalla ja loppulomasta BTW ihanassa Kroatiassa, joten turha tavoitella ennen elokuun puoltaväliä!”

PS.

Saattaa olla, että kesällä tarvitaan someen myös muunlaista sisältöä. Kysäise toimivat ajatukset juuri teidän kesäsomen tehostamisesta meiltä ja kysy samalla someseurantaa ja ylläpitoa kesäkuukausiin, jotta saat aidosti lomailla rauhassa ja huoletta. Yhteystiedot löydät täältä.

Jutun kuvat ilmaisista kuvapankeista.