Jo ennen kuin messut edes siintävät lähitulevaisuudessa, tulisi yrityksenne markkinoinnilla olla selkeä näkemys siitä, miksi messuille osallistutaan. Mitkä ovat tavoitteenne? Onko vuoden aikana järjestettävillä useilla eri messuilla teille kenties eri tarkoitus? Tapahtumakohtainen tavoitemäärittely on aloituskohta, josta ponnistetaan kohti toimenpiteitä.
Moni messuja suunnitteleva sokaistuu kaikista hassun hauskoista mahdollisuuksista, mitä osaston suunnittelu pitää sisällään. Tätä eivät kuitenkaan rajoita ainoastaan brändivärit ja yrityksen viestinnän kankea byrokratia, vaan myös liiketoiminnan realiteetit: kannattaako tähän panostaa? Luoville hassuttelijoille on luvassa myös iloinen uutinen: jos osaat todentaa, miten luova ratkaisusi muuttuu kannattavasti messujen tavoitteita palvelevaksi toiminnaksi, pääset varmasti toteuttamaan itseäsi!
Kun tavoitteet on määritelty selkeästi, on paljon helpompi mukauttaa luovuus resursseihin niin, että messuilla olosta saadaan aidosti tuloksellista. Tällöin markkinointi sekä myynti lyövät kättä ja viestintäosastokin myhäilee.
Osaston hyvyys tai paremmuus on aina tapauskohtaista. Tässä kuitenkin muutama yhteenvedetty yleismääre hyvälle messuosastolle:
Tekir Kuhina tarjoaa asiantuntijoitaan avuksenne myös messukokonaisuuden suunnittelusta – kaikki luovasta ideasta tavoitteiden asettamiseen, mittaamiseen ja tulosten analysointiin. Ota siis yhteyttä, niin jutellaan, miten saadaan teidän messupanostuksenne tuottamaan parhaalla mahdollisella tavalla.