Jos käytät resursseja sisällöntuotantoon, käytä aikaa ja vaivaa myös sen julkaisuun ja levittämiseen. Seuraa eri jakelukanavien tuloksia ja opi paremmaksi somesisällöntuottajaksi! Muista kurkata vinkit myös Hyvän sisällön oppaastamme.

TÄLLÄ PÄÄSET ALKUUN:

 

Määrittele ylätason tavoitteet

Esim. tunnettuuden kasvattaminen, myynnin lisääminen

Määrittele tavoitteille mittarit

Esim. median yhteydenotot, somen kautta tulleiden liidit

Määrittele selkeät välitavoitteet

Esim. puolessa vuodessa neljä yhteydenottoa medialta, ensimmäisen kvartaalin aikana somen kautta tulleet liidit +20%

Määrittele kohderyhmät ja kanavat

Ketä haluatte tavoittaa ja mistä heidät parhaiten tavoitatte?

Tuota sisältösuunnitelma

Mitä teemoja, missä kanavissa, missä muodossa, kenelle, milloin? Tutustu myös Sisältöstrategiaan.

TOTEUTA!

Seuraa

Tee määriteltyjen mittareiden mukaista seurantaa. Seuraa sisällön suoriutumista ja analysoi tuloksia – opi!

Toista halutun aikajänteen mukaisesti. Ihastele tuloksia.

 

Phuhhuh, onhan tuossa melkoisesti asiaa. Otathan yhteyttä, jos tuntuu, että apu kelpaisi. Määrittelemme yhdessä kanssanne niin tavoitteet kuin mittaritkin ja autamme seurannassa sekä toiminnan kehittämisessä.