Analytiikan hyödyntäminen onkin usein haastavaa. Somedata on piilossa yksittäisten sosiaalisen median kanavien syövereissä, numerot ovat vaikeasti tulkittavia ja esimerkiksi mainonnan järkevään optimointiin tarvitaan usein ammattilaisia avuksi. Sama koskee myös kilpailijoiden ja oman toimialan sometekemisen seuraamista, usein käytetyin työkalu on mutu-tuntuma siitä, että naapuri ehkä tekee somea paremmin kuin me itse.
Me Tekirissä haluamme tarjota asiakkaillemme huippulaadukasta sosiaalisen median dataa. Siksi ostimme Underhood-nimisen sosiaalisen median analyysipalvelun.
Suomalaisvoimin kehitetty Underhood-palvelu on läpinäkyvyydessään ainutlaatuinen: jokainen käyttäjä näkee minkä tahansa organisaation tai brändin parhaat sosiaalisen median sisällöt ja analyysin. Näin käyttäjät oppivat käytännön esimerkkien kautta, millainen viestintä toimii yleisöön.
Underhoodin avulla näkee nopeasti kokonaiskuvan yrityksen sosiaalisen median aktiviteeteista ja kehitystarpeista. Palvelussa yritysten somepresenssi rankataan asteikolla 0-10. Mitä lähemmäksi kymppiä mennään, sitä lujempaa somessa menee ja vastaavasta asteikon alapäässä kehittämistarpeet ovat suurempia. Otetaanpa esimerkiksi kuluttajapalveluja tarjoava yritys, jonka pisteet näkyvät alla:
Perusanalyysiin kuuluu myös yrityksen kanavien suosituimpien julkaisujen listaaminen viimeisen kuukauden ajalta. Mielenkiintoiseksi homma menee, kun ryhdytään vertailemaan omaa sometekemistä kilpailijan vastaavaan.
Alla on vertailtu kolmen yrityksen kokonaispisteitä kuukauden ajalta:
Vertailuanalyysi kertoo yrityksen äänensävystä ja dialogista:
Underhoodin avulla on mahdollista luoda nopea ja pikainen katsaus omaan sosiaalisen median tekemiseen. Palvelun data kertoo suoraan kehityskohdat ja ilmaisversiolla pääset vaikka saman tien vilkaisemaan oman organisaatiosi somestatuksen. Voit tehdä sen täällä tai ottaa meihin yhteyttä ilmaisen analyysin saamiseksi.
Parhaimmillaan palvelu on kuitenkin kilpailijaseurannassa ja vaikkapa toimialan sometilanteen selvittelyssä. Underhoodin Dashboard-työkaluun on mahdollista syöttää vaikka kaikki toimialan yritykset ja tarkastella sitä kautta, mikä organisaatio tekee sosiaalista mediaa parhaiten ja millaiset julkaisut toimialalla toimivat. Tämä tieto toimii äärimmäisen hyvin oman yrityksesi sisällöntuotannon suunnittelussa ja kehittämisessä.
Voit ottaa Underhoodin perusversion ilmaiseksi käyttöön täällä. Jos haluat tarkemman esittelyn palvelusta ja sen käytöstä omassa organisaatiossasi, laita meille viestiä. Sovitaan puhelinaika tai tapaaminen ja käydään teidän toimialan sosiaalisen median analyysi yhdessä läpi.