Kuhinan blogi

Ota somemainonta haltuun

Kirjoittanut Anu Mikkola | 29.3.2019 19:13

Sosiaalisen median mainonta on varsin kiehtova laji: voit tavoittaa niin laajoja ihmismassoja kuin tarkkoja, yksityiskohtaisesti suunniteltuja kohderyhmiä. Mainosalustojen tarjoamilla moninaisilla mahdollisuuksilla voit tukea jokapäiväistä sisällöntuotantoasi, tehostaa myyntiäsi tai vaikka rakentaa inboundia tukevia markkinoinnin automaation kokonaisuuksia.

Jospa kuitenkin aloittaisimme alkeista?

Somemainonnan alkeet

Jos käytät resursseja sisällöntuotantoon, tulee sinun myös mainostaa sitä. Sellaista se on, yrittäjän/ yrityksen elämä algoritmien rytmittämässä sosiaalisen median uutisvirrassa. Onneksemme mainonta on kuitenkin erittäin kustannustehokasta ( = edullista) ja helpottaa kohdentamaan tuottamamme sisällön juuri niille oikeille silmäpareille.

Jo satasilla pääsee vauhtiin, älä siis turhaan arastele.

Mainonnan kohdentaminen

Erityisesti aikamme datajättiläisen, Facebookin, tarjoamat kohdennusmahdollisuudet voivat saada pään pyörälle. Eikö niin, nainen +35v Pitäjänmäestä, joka pidät kissoista, käytät iPhone-puhelinta ja olet viimeisen 30 päivän aikana vieraillut Helsingin Messukeskuksessa?

Niin maantieteelliset määreet kuin mielenkiinnon kohteet ovat mainioita tapoja kohdentaa mainoksia. Mahdollisuuksia tuntuu kuitenkin olevan rajattomasti, varsinkin kun otetaan käyttöön Facebook-pikseli.

Kiinnostavatko somemainonnan perusteet?

Otahan yhteyttä, niin räätälöidään sinulle tai yhteisöllesi sopiva koulutus/ valmennus/ sparraussessio.

Tai lukaisehan täältä lisää siitä, mitä kaikkea me maksetun mainonnan parissa teemme.