
Joulu on sesonki muiden joukossa ja silti se pääsee (aina) yllättämään. Liian moni herää liian myöhään – mutta mitä olisi vielä tehtävissä?
Eri sesongit saavat sosiaalisen median pullistelemaan markkinointisisällöillä: toivotukset ja tarjoukset tukottavat niin tavallisten kuluttajien kuin B2B-päättäjien uutisvirrat. Millä keinoin tähän voi varautua, miten erottua edukseen valtavasta massasta?
Pitkäjänteinen sisällöntuotanto
Some suosii niitä, jotka ovat jo aiemminkin saaneet käyttäjät sitoutumaan – klikkaamaan, kommentoimaan, tykkäämään.
Erottuva sisältö
Ole rohkea! Kun porukkaa on paljon, erottuu propellihattu massasta.
Markkinoitu sisältö
Somen sorsiessa yritysten tuottamaa sisältöä yleisestikin, on mainosraha ainoa tapa laajentaa levikkiä – mutta ole tarkkana, mihin budjettisi kulutat. Älykkäällä mainoskohdentamisella saat aina kiinni enemmän relevantteja silmäpareja. Mieti uusia kulmia kohdennuksiin erityisesti kilpailtujen sesonkien aikaan.
Ole ajoissa
Niin. No. Se suunnitelmallisuus.
Kaipaat sitten apua suunnitelmalliseen sometekemiseen tai elvytystoimenpiteitä sesonkiin sidottujen sisältötempauksien kanssa, ota rohkeasti yhteyttä. Kerron mielelläni lisää somesta ja erityisesti mainonnan mahdollisuuksista! anu@kuhina.fi, p. 0400 825604
Anu Mikkola // Kuhina