
Kuten osa minut tuntevista tietää, hölmöilen ja Snapchatissa Esko Mörkö -taiteilijanimellä. Sisältö on ala-asteen välitunneille sopivaa materiaalia ja seuraajakuntanikin on pääosin nuorta.
Rakas vaimoni on usein toppuuttelemassa minua, jos sisältö näyttää menevän liian överiksi. Viime aikoina hän on ollut usein mukana YouTube-huumorivideoiden kuvaamisessa ja hänelle onkin muodostunut oma pieni taustaroolinsa parilla videolla. (Videot näet täältä).
Vaimon järjen ääni on minulle usein merkki siitä, että löylyä pitää lyödä enemmän kiukaalle. Jos vaimo sanoo, ettei tuota ainakaan voi videolle jättää, takuuvarmasti jätän sen. Ja kas kummaa, useimmiten juuri nuo kohtaukset tuottavat eniten positiivista palautetta.
Siviilissä voi touhuta mitä haluaa, mutta miten typerät ideat voisi jalostaa brändisisältöihin?
Ainakin me otamme usein asiat liian vakavasti. Muistelepa viimeisintä ideapalaveria ja viimeisintä tilannetta, jossa sinä tai joku muu olet sanonut ”ei me voida, koska..” tai ”me ei toimita näin”.
Entäpä jos seuraavassa palaverissa jatkaisitte siitä, mistä typerin idea lähti? Antakaa mennä reilusti yli ja etsikää tapa toteuttaa idea tavalla, joka sopii teille.
Jos ideapalavereissa keikutaan äärirajoilla, ollaan lähellä kiinnostavaa viestintää. Mutta jos ideapalaverissa torpataan järjen äänellä hölmöt ideat, ei ikinä synny mitään suurta. Kuulostaa itsestäänselvältä, mutta jokainen ideapalaverissa istunut tietää tilanteen.
Ja jos hupsuttelu, överiksi vetäminen ja hyvän maun rajojen etsiminen ei kiinnosta, voit toki jatkaa samaan malliin. Nykyisessä informaatioähkyssä erottuminen muuttuu mahdottomaksi hajuttomalla ja mauttomalla sisällöllä. Mutta tämän asian ideatorppaaja on tietysti jo huomannutkin ja pistää sen somen algoritmien ja kuluttajien syyksi. Fiksumpi löysentää kravatin ja seuraavaan palaveriin ja antaa palaa.
Ville Kormilainen
Kuhina
PS. Jos haluat vetää itsesi tai firmasi kanssa överiksi, ota yhteyttä. Jeesaamme mielellämme.