Kuhinan blogi

Vaikuttajamarkkinoinnin on muututtava

Kirjoittanut Tekir Oy | 1.2.2019 6:46

 Kävin hetki sitten läpi koko Instagram-feedin vaikuttajien osalta. Joukossa oli tubettajia, Instagram-tähtiä ja TV-julkkiksia Hämmästyin jälleen kaupallisten yhteistöiden määrästä. Joillakin vaikuttajilla sponsoroidut tarinat muodostivat koko sisällön. Aikamoista vaikuttamista eikö: pian tähden seuraaminen on kuin loputonta mainostaukoa katselisi.

Mainostajat ovat kovaa vauhtia pilaamassa ja ylikyllästämässä vaikuttajamarkkinointia. Vaikuttajista tulee mainospintaa siinä missä televisiomainonnasta, ulkomainoksesta tai somemainonnasta. Vaikuttajamarkkinointi toimii silloin kun vaikuttajan ja mainostettavan tuotteen tai palvelun arvomaailma kohtaa. Se, että 100 vaikuttajaa mainostaa ja rakastaa samoilla sanoilla uutuuslimpparia antaa ehkä myynnille pikavoiton, mutta ei pysyviä tuloksia. Vaikuttajan kuuluu saada myös korvaus työstään. Asiallisesta korvauksesta voi kysyä vaikka minulta, mutta tuotepaketti ei ole korvaus. Vai saatko sinä oman palkkasi perunalastuina? On myös mainostajien ja meidän vaikuttajamarkkinointia tekevien toimistojen peiliin katsomisen paikka.


Tehdään tänä vuonna fiksumpaa, toimivampaa ja parempaa vaikuttajamarkkinointia. Meidän refejä kommenteissa. Kiitos avauksesta
Mikko Toiviainen ja hashtag#arvotesiin