Kuhinan blogi

Case Vuokraturva: Yli miljoona kuuntelukertaa musiikkikappaleelle

Kirjoittanut Tekir Oy | 23.3.2019 11:24

Lintuja tuulessa on Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsolan musiikkiprojekti, jonka tiimoilta on julkaistu kaksi kokopitkää levyä (2016 ja 2017) sekä kaksi singlejulkaisua vuonna 2018. Tekir Kuhina on ollut mukana toteuttamassa kaikkien julkaisujen radiopromootiota, monikanavaista mainontaa sekä musiikkivideotuotantoa julkaisujen tiimoilla.

Syksyn 2018 ensimmäinen singlejulkaisu oli Katja Felinin tulkitsema Jos rakkaus ois vesipisara. Kappale julkaistiin sekä YouTubessa että Spotifyssä ja myöhemmin myös musiikkivideona, jonka tuotannosta Kuhina vastasi.

 

 

Monikanavainen kokonaisuus

YouTube-videoon haettiin katselukertoja ja Spotifyhyn kuuntelukertoja monikanavaisella mainonnalla. Mainosalustoina käytettiin YouTuben omaa pre roll -mainontaa, Facebook-, Instagram- ja Spotify-mainontaa sekä mainontaa MTV:n ja Nelosen suoratoistopalveluissa. 

Kampanja käynnistyi lokakuussa 2018 ja tähän mennessä (kevät 2019) kappaletta on kuunneltu YouTubessa 1,1 miljoonaa kertaa. Kun tähän lukemaan yhdistetään Spotify-toistot ja musiikkivideon katselut, päästään reilusti yli miljoonan kuuntelukertaan, joka on mille tahansa suomalaiselle artistille kova suoritus.

NÄIN KAMPANJA TEHTIIN

Alkuvaiheessa kampanjassa hyödynnettiin maksettua ja tiukasti optimoitua Facebook- ja Instagram-mainontaa. Somemainonnassa seurattiin jatkuvasti kampanjan tehoa ja testattiin jatkuvasti uutta mainosmateriaalia paremman konversion hankkimiseksi. Pian kampanjaan otettiin mukaan myös YouTube-mainonta, jolla ohjattiin niin ikään katselemaan YouTube-videota.

Kampanjaan mukaan otetussa Spotify-mainonnassa liikennettä ohjattiin suoraan Spotifyn sisällä kappaleen kuunteluihin.

Ruudun ja MTV:n suoratoistopalveluiden mainoskampanjoissa liikennettä ohjattiin sekä YouTubeen että Spotifyihin.

Kysy lisää maksetun mainonnan ja luovan suunnittelun palveluistamme: