Mitä haluatte messupanostuksella saavuttaa? Oletteko paikalla vain, koska muutkin ovat? Jotta tuloksia voidaan mitata, täytyy myös määritellä selkeät tavoitteet. Muutama esimerkki:
Jotta tavoitteiden täyttymistä voidaan seurata, tulee niille määritellä mittarit. Mikä on teille relevanttia? Mikä on ylipäätään mahdollista? Digitaalisessa ympäristössä mittaaminen on monesti helpompaa, mutta myös messukäytännöissä voidaan ottaa huomioon tekemisen numeerinen seuranta. Jaettujen materiaalien määrä on selkeästi mitattavissa, mutta kasvokkain käydyt keskustelut ovatkin sitten jo ihan oma kategoriansa. Messupisteellä olevien asiantuntijoiden kanssa tulee sopia siitä, miten kohtaamiset ja keskustelut kirjataan. Muistakaa myös kontaktien yhteystietojen tallettaminen vain GDPR:n sallimissa rajoissa.
Lue myös:
Millainen on hyvä messuosasto?
Tekir Kuhina tarjoaa asiantuntijoitaan avuksenne myös messukokonaisuuden suunnittelusta – kaikki luovasta ideasta tavoitteiden asettamiseen, mittaamiseen ja tulosten analysointiin. Ota siis yhteyttä, niin jutellaan, miten saadaan teidän messupanostuksenne tuottamaan parhaalla mahdollisella tavalla.